ŞADAN KABA / YENİ SEZON DİZİLERİ NEYİ BAŞARAMADI?(ANALİZ)

Yeni sezonun en karakteristik özelliği dizi projesi olarak birinciliğe demir atan bir diziyi ortaya çıkaramamış olması. Kurtlar Vadisi ve Muhteşem Yüzyıl gibi yayınlandığı günü adeta parselleyen bir dizi yeni sezonda ortaya çıkmadı. Karagül ve Medcezir, Cuma gününü AB ve Total olarak iki kategoride paylaşan bir anlamda yenişemeyen iki dizi olarak dikkati çekiyor sadece.

Mesela, “reyting garanti” gözüyle bakılan ünlü oyuncu Beren Saat’in rol aldığı dizisi İntikam, şu sıralar adeta sıradan bir dizi projesine dönüşüverdi.

Diğer reytingi garanti  gözüyle bakılan başarılı oyuncu Kenan İmirzalıoğlu’nun dizisi Karadayı’ya gelince…Aslında Karadayı, yapım olarak belli bir başarıyı yakalamış bir iş. Ama o da Pazartesi günleri belalısı O Ses Türkiye’nin gölgesinde kaldı. Bu saatten sonra Karadayı için birincilik aslanın ağzında.

Çok geniş kitle tarafından sevilen ve büyük bir fan grubunun olduğunu bildiğimiz Tuba Büyüküstün’ün son dizisi 2o Dakika’nın da reyting performansı belli bir seviyede kalmış ve birinciliği zorlayamamıştı bile.

Şimdiden dizilerin modası geçmeye başladı demek tabii ki mümkün değil. Ama ilgideki hararetin eskisi gibi olmadığını söylemek gerekiyor. En azından yeni sezon dizileri için…

Şimdi asıl soruya geçebiliriz…

Neden yeni sezon dizileri zirveyi yeterince zorlamaktan geri kaldı?  Ya da neden yeni sezon dizileri zirveye demir atmayı başaramadı?

Akla ilk gelen cevabın “ E artık yeni ve ilginç senaryo bulmak o kadar da kolay değil” dediğinizi duyar gibiyim. Haklısınız…Ama senaryo, sorunun sadece bir parçası.

Yeni dönemde şöyle bir farklılık oldu. Önceki projelerinde rol alan bazı oyuncular sonraki projelerinde kendilerini başrollerde buldular. Mesela, Kadir Doğulu Fatih Harbiye’de, Burak Özçivit Çalıkuşu’nda Gürkan Uygun Kaçak dizisinde; yine Buğra Gülsoy Eski Hikaye’de başrol oyuncuları oldular. Dizi piyasasında mitoz bölünme yaşandı sanki. Biraz sivrilen ve beğenilen oyuncular bambaşka projelerde yeralırken diğer rollerde güçlü oyuncular ve tiplemelerde bir erozyon yaşandı.

Yani demem o ki genel olarak bugünkü dizi kadroları güçlü, tanınmış ve beğenilen oyuncu sayısının sınırlı oluşlarıyla dikkat çekiyorlar. Ben, orijinal ve ilginç senaryo yoksunluğu kadar güçlü ve beğenilen oyuncuların değişik dizilere dağılmalarından ötürü dizi hikayelerindeki karakterlerin yeterince köşeli ve güçlü olarak öne çıkamadığını yani başka bir deyişle dizilerin iyi ve beğenilen oyuncuları yeterince bünyelerinde barındıramadığını düşünüyorum.

Bugün ortaya çıkan kısır görüntüden sıyrılmak için hem senaryo hem de oyuncu kadrolarının zenginleştirilmesine acilen ihtiyaç var. Yoksa dizi sektörü girdiği bu kısır döngüden çıkamayacak ortam, en fazla “durumu idare eden” dizinin ayakta kalabildiği bir vasata dönüşecek.

Görülüyor ki sadece biraz sivrilen bir-iki oyuncuyla dizileri ilk sıraya yerleştirmek eskisi kadar kolay değil. Yapım şirketleri için eski şaşaalı günlere dönmenin yolu güçlü senaryo, irili ufaklı güçlü roller ve zengin oyuncu kadrosundan geçiyor.

 

Muhteşem Yüzyıl’ın reyting başarısında belli ölçüde beğenilen ve güçlü oyuncu kadrosunun genişliği etkili olurken Fatih dizisinin yaşadığı başarısızlığın sebeplerinden biri olarak kadrosundaki kısırlığı göstermek yanlış olmaz.

Böyle devam ederse diziler, Acun Ilıcalı’nın yarışma formatlarının arkasında nal toplamaya devam edip giderler.

ŞADAN KABA / MEDYABEY

https://twitter.com/SadanKaba2

https://www.facebook.com/medyabey

 

 

 

BENZER HABERLER

YENİ HABERLER

© Copyright 2016 Medyabey. Tüm görsel ve metin kaynak hakları saklıdır. - bilgi@medyabey.com