HER SEVDA BİR VEDA’DA DİKKATİ ÇEKENLER / JALE ŞEN

Her gece bu uyku tutmaz halimi ne yapacağımı bilmiyorum. Yıllardır böyleyim aslında. İlk başlarda yatakta bir o yana bir bu yana dönüp uyuyabilmek için debelenip durup, en sonunda da uykum geldiğinden değil yine yorgun düştüğümden uyuyakalırdım! Yıllar sonra berbat bir durum olan bu hali iyiye çevirmeye karar verip kendime ‘gece yarıları film izleme seansları’ düzenledim. Çok da hoşuma gitti bu hal. Sonrasında da durumu daha da eğlenceli ve zevkli olan bir şekle soktum, uykusuz gecelerde artık yazılarımı yazıyorum. Zamanında izleyemediğim dizileri de bu uykudan yoksun gecelerimde izleyip yazıya geçiyorum.

Az önce de gecenin 01:30’unda Show TV’nin C Yapım’a ait yeni dizisi Her Sevda Bir Veda’sını izledim. Dizinin, Pazartesi’nin en ‘as’ işi ATV’nin Karadayı’sının karşısına konması baştan yapılmış bir hata olsa da sonu, Muhteşem Yüzyıl’ın karşısına konan, Kanal D’nin kısa sürede sevilen dizisi haline gelen Vicdan’ın başına gelenle umarım aynı olmaz!

Nilüfer’in 1992 çıkışlı Yine Yeni Yeniden albümünden aynı adlı şarkı Her Sevda Bir Veda’yla başlayan dizi, klip gibi olan başlangıç jeneriğiyle dikkat çekiyor. Diğer dikkat çeken 2. şey de dizinin oyuncu castı. Bizde İlk kez Kayıp Şehir’de oynayan Arnavut oyuncu Nik Xhelilaj, Aile Reisi, Dürüye’nin Güğümleri, Muhteşem Yüzyıl vs.dizilerde oynamış olan, benim Suskunlar’la fark ettiğim, pek çok yabancı filme seslendirmeler de yapan Elif Atakan, Issız Adam’ımız Cemal Hünal, Kanıt’ın karizmatik Başkomiseri Orhan Engin Benli, Fetih 1453’ün Fatih’i Devrim Evin, Melisa Aslı Pamuk, Gizem Ayaz, ödüllü yönetmen Erdem Tepegöz’ün filmi Zerre’nin muhteşem oyuncusu Jale Arıkan, Demet İyigün, Defne Halman, Elveda Rumeli’nin Ispanak’ı Caner Özyurtlu, Uğur Karabulut, Berna Koraltürk, Güliz Şirinyan, Açelya Elmas, Zeynep Kızıltan ve her zaman hayranlık duyarak izlediğim tartışmasız büyük oyuncu Civan Canova’dan oluşan geniş oyuncu kadrosuyla Her Sevda Bir Veda göz kamaştırıyor.

Hep dikkat ettiğim ve bunu bıkmadan usanmadan dile getireceğim gibi yine yapımın görüntü kalitesine dikkat kesilerek başladım izlemeye. Görüntü yönetmeni İlker Berke sayısız reklam filmi ve çokça müzik klibinin(dizinin giriş jeneriğinin neden klip gibi olduğu da anlaşıldı şimdi) görüntü yönetmenliğini yapmış bir isim. Pek çok filmin ve en son Kayıp Şehir’in Görüntü yönetmenliğini üstlenmiş Berke. Kayıp Şehir’de sahnelerdeki görüntü kalitesini de çok beğenirdim, burada da çok iyi iş çıkartmış İlker Berke, ışık ve renk kullanımı cidden çok başarılı.

Klasik bir ‘zengin kız fakir oğlan aşkı’ hikayesi olarak izleyeceğimiz Her Sevda Bir Veda, zengin evin sevimli kızı Filiz(Elif Atakan)’in restorasyon çalışması yapılan eski bir İstanbul evinde fotoğraf çekerken geçirdiği kazayla başlıyor. İnşaatlarda çalışan Yusuf’un o esnada orada olmasıyla altında kaldığı kalasların içinden kurtulan Filiz, ülkemizde tarihte görülmemiş ve şimdiden sonra da görülebileceğine sıfır ihtimal verdiğim bir hızla olay mahalline gelen ambulansla en yakın hastaneye mahallelinin ‘ahh vahh’ nidaları eşliğinde yetiştirilir. Daha binanın içinden kucağında Filiz’le çıkarken Yusuf ve Filiz’in bakışmalarıyla filan büyük bir aşkın ilk kıvılcımlarının havada uçuştuğuna şahit oluyoruz filan. Zaten Filiz ambulansta da Yusuf’un eline yapışıp ”beni bırakma” diyor böyle sevimli, sempatik, pek bir sıcak. Bu esnada, kendimde aslında çoğu zaman uyuz olduğum durum zuhur ediyor(gıcık tv eleştirmeni işte) ve burada Filiz’in önce siyahken sonra kırmızıya dönen ojeleri gözüme batıyor. Ve evden çıkarken botlarının içine soktuğu pantolon paçalarının daha evde geçirdiği kazadan hemen öncesinde botların dışına çıkmış olması da dikkatimin cabası.Herkesin iplediği ya da dikkat ettiği bir şey olmayabilir. ”Aman sen de Oscar’lık filmlerde bile ne hatalar yapıyor adamlar” diyorsunuz biliyorum şimdi ama detaylara önem veren biri olarak devamlılık hataları gözüme batıyor.

Dizinin devamında bir yanda Yerli Catherine Zeta-Jones’umuz Demet İyigün’ü Filiz kızımızın annesi Ahu hanım ve kızının şirketin başına geçmesi hayaliyle yanıp tutuşan Civan Canova’yı da atarlı baba Burhan Kocadağ olarak izliyoruz. Diğer tarafta da Yusuf’un inşaat işinden kavuluşuna şahit oluyoruz. Adamı döver gibi (kafayı delen çok rahatsız edici bir ses tonu ve konuşma tarzı var cidden kadının) konuşan hâlâyı, cezaevinden henüz çıkmış abi Turgut’u, şimdilerde etrafta pek göremediğimiz cinsten, dünyada türünün tek örneği olarak kalmış has arkadaş Yılmaz’ı(Caner Özyurtlu) tanıyoruz. Burhan beyin fazlaca asabi eski karısıyla tanışıyoruz, Ahu’ya, Burhan’a laf sokuşturmalarını izliyoruz filan. Bir diğer yandan İtalyanca konuşan bir kocayla karısını (Jale Arıkan) tanıyoruz derken benim iyice başım dönüyor. Bazı sahnelerde dönen kameralar da baş dönmemin üzerine tuz biber oluyor.

Babasının, yatağın altına saklandığı yerden, bir ayakkabısı diğerine göre daha kalın tabanlı olan(belli ki bir bacağı kısa olan birisi ve bu ayrıntı özellikle gösteriliyor) bir adam tarafından öldürülmesine şahit olan, o tarihten sonra da hayat mücadelesi içinde kıvranıp duran Yusuf’la kendi başına buyruk, asi, zengin aile kızı Filiz’in, bir bacağı aksıyan(dikkat dikkat) sinirli babasıyla annesi arasında geçen anlaşmazlıklarıyla dolu hikayesini izleyeceğiz yani kısaca Her Sevda Bir Veda’da.

Yapımcılığını Seyhan Kaya ve Birol Akbaba’nın (C Yapım) üstlendiği dizinin proje tasarımı Tomris Giritlioğlu’na ait. Müzikleri daha önce Krem ve Bir Zamanlar Osmanlı Kıyam gibi dizilere de iş yapmış olan Alpay Göltekin’e ait olan Bir Sevda Bir Veda’da her sahnede araya giren müzik bombardımanına maruz kalıyoruz yine başka işlerde de sıkça yapıldığı gibi. Senaryo, Bir İstanbul Masalı ve Kavak Yelleri gibi uzun soluklu işlerle hali hazırda Güneşi Beklerken’in senaristi Gökhan Horzum’la, Bir Bulut Olsam, Gönülçelen ve Keskin Bıçak gibi dizileri yazan Murat Koca’ya ait.

Gözünü açınca karşısında gördüğü Yusuf’a zırt diye aşık olan ve sürekli ondan ”kahramanım kahramanım” diye bahsedip duran Filiz’in maceralarıyla dolu, bir o yana bir bu yana bakmaktan başımın döndüğü, yönetmenliğini geçen yıl Altın Portakal’a katılan ve eleştirmenlerce çok da iyi puan alamayan Evdeki Yabancılar’ın yönetmenleri olan Dilek Keser ve Ulaş Güneş Kacargil’in yaptığı Her Sevda Bir Veda üzgünüm ama yakın zamanda veda edecek gibi göründü gözüme. Ah Pazartesi’yi ele geçiren Karadayı, bunlar hep senin yüzünden…diyerek takılsam, şakalar filan yapıyor görünsem de sebep hem bu hem de hikayenin izlerken bizi biraz yorduğu. İzleyici eski sezonlardan gelen alıştığı ve devam ettiği dizilerini izliyor zaten. Yeni başlayan işlerin ise daha sade, daha kafa karıştırmayan, yormayan, basit işler olmasını arzu ediyor. İşte bu sebeplerle de baş döndüren kurgusu, her sahneden hortlayan müzikleri, ‘aslında ben şımarık değilim de öyleymiş gibi yapıyorum, zenginim ya’ hallerinde zıpçıktı, aşık kız rollerindeki başrol oyuncusuyla filan beni biraz geren bir yapım olmuş Her Sevda Bir Veda. İyi oyuncuları da bir araya toplamışlar, yazık olacak ama sonunu baştan gördüm, üzgünüm..

 

Kalbin Zamanı…

Bir film. 2004 yılı, Ali Özgentürk yönetmenliğinde. Senaristleri Ali Özgentürk ve Onur Ünlü. Onur Ünlü’nün böyle bir filmi olduğunu bilmiyordum. Filmi hem Onur Ünlü’den hem de oyunculardan sebep izlemelisiniz mutlaka. Görseniz Tayanç Ayaydın, Engin Altan Düzyatan, Dolunay Soysert, Leyla ile Mecnun’dan İsmail abimiz Serkan Keskin’in 10 yıl önceki o tıfıl hallerine şahit olup çok güldüm!

Der ki…

Murathan Mungan ‘Elli Parça’ adlı kitabının hakkında konuşurken der ki: ” Meğer ben hayatı her şeye yapmaya yetecek kadar uzun, kendimi de ölümsüz sanmışım.”

Her anın kıymetini bilerek yaşamak kadar güzel şey yok hayatta. Ölümlü olduğumuzu unutmadan yola devam…

JALE ŞEN / MEDYABEY

http://jeansmisin.com

https://twitter.com/bittereniyisi

masaustu
mobil

BENZER HABERLER

YENİ HABERLER

© Copyright 2016 Medyabey. Tüm görsel ve metin kaynak hakları saklıdır. - bilgi@medyabey.com