İsveç TV’nin Cumhurbaşkanı Erdoğan’la ilgili yanlış hesabı Stockholm’den döndü

İsveç TV’nin Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’la ilgili röportajı yanlış bir konseptle ekrana getirmesi Türkiye cephesinde pek de hoş karşılanmamıştı. İsveç kanalı Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı Hindistan ve Filipinler liderleriyle birlikte yer vermesi itirazları beraberinde getirmişti. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başdanışmanı ve Star yazarı Saadet Oruç, bugünkü yazısında İsveç TV’nin yanlışını nasıl giderdiğini yazdı.

Saadet Oruç, yanlışın giderilmesi ile ilgili süreci yazdıktan sonra kanalın yanlışını düzelttiğini ve röportajın olması gerektiği gibi yayınlandığını kaydetti.

İşte Star yazarı Saadet Oruç’un “İsveç TV’si hatasını nasıl düzeltti” başlıklı o yazısı:

****************

Geçtiğimiz haftaki yazımda okudunuz. İsveç Devlet televizyonu, Cumhurbaşkanı’mızla ilgili bir program için benimle ve memleketi Rize’nin Güneysu ilçesindeki yakınlarıyla mülakat yapmış ve skandal bir şekilde yayına farklı bir kapsam yansımıştı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Filipinler ve Hindistan liderlerini aynı çerçevede göstermek gibi absürd bir çerçeve çıkmıştı ortaya. Elbette ki, bu formata bakınca ilk akla gelen niyet açıkça, olası küresel operasyonların hedefindeki liderlerden bir kolaj çalışması yapmaktı.

Tepkimi ilk olarak İsveç TV ekibinde mihmandarlık yapan ve kuru muhalefet etmek dışında siyasete herhangi bir katkısı olmadığı aşikar olan Tuğba Tekerek’e gösterdim. Birkaç gün sonra röportajı gerçekleştiren İsveçli gazeteci Bengt Norborg’dan bir e-mail aldım. Daha uzun süreli bir mülakatımı yayınladıklarını yazıyordu. İlkine tamamen zıt, olumlu bir içerikle yayınlanmıştı. Kendisiyle gerçekleştirdiğimiz telefon görüşmesinde de, “Filipinler ve Hindistan” örnekleriyle yan yana yayınlama fikrini benimle paylaşmadıkları için özür diledi. Anlattıklarımı dikkatle dinledi. İsveç’te yaşayan Türk vatandaşlarının daha önceki yayına verdikleri tepki ile benim itirazım birleşmiş ve sonuçta ortaya İsveç televizyonunun ikinci yayını çıkmıştı.

İsveç’teki Türk vatandaşlarından gelen mesajlarda, İsveç televizyonundaki birer hafta arayla gerçekleşen bu iki taban tabana yayına duyulan şaşkınlık ve mutluluk vardı. Ne diyelim, yanlış hesap Stockholm’den dönmüş oldu.

BENZER HABERLER

YENİ HABERLER

© Copyright 2017 Medyabey. Tüm görsel ve metin kaynak hakları saklıdır. - [email protected]