İçerde, Babam ve Ailesi, Familya… Yeni dizilerden hangisi umut verdi hangisi umutsuz vaka?

Eylül benim için serin hava demek, tabii dolayısıyla o deli ve delirten sıcaklardan sonra nefes almak demek, rahatlamak, bir kendine gelmek demek. Ohhh yazarken bile rahatladım valla. E bir de Eylül demek yeni dizilerin başlaması, bizlerin de aşırı fazla sayıda yeni başlayan dizilerden birini veyahut da bir kaçını (zamanınız varsa elbette) seçip her akşam tivinin karşısında dizi bitmeden uyumak demek. (Çok uzun cümlelerle yazmakta üzerime tanımam, bizim dizi senaristleri gibi. Aaa iyi fikir kız)

İşte dün akşam da iki adet yepyeni dizimiz vardı kanallarımızda. Show Tivide İçerde ve Kanal D’de de Babam ve Ailesi. İçerde’yi izlediyseniz zaten biliyorsunuz; ikisi de polis, yıllar önce biri kaçırılmış iki kardeşin birbirlerinden habersiz birbirlerini bulma, kovalama, dövüşme ve birbirlerine uyuz olma hikayesi . Ama işte tabii bu arada mafya babası Çetin Tekindor’u izledik, atarlı komiser (bundan hoşlanmıyor o müdür aslında) Mustafa Uğurlu’yu izledik filan.

Beğendim mi?

Hayır!

Neden?

Bazı işler vardır ya ‘sıcaklığı’ vardır hani, böyle izlerken ‘vayy be’ dedirten bir yanı vardır. Başka işlere benzemez. ‘Diğerlerinden ayrı olmuş’ dersin hani. Öyle değildi işte İçerde. Tekindor’u çok severim ona ‘’ayy çok iyi oyuncu’’ filan diyemezsiniz, o bambaşka bir şeydir çünkü. Ama Tekindor’un canlandırdığı mafya babası tiplemesi hoşuma gitmedi. Bıkmadık mı artık mafya babalarından, dayı dayı efelenmelerden filan. Bıkmamışız ama demek ki reyting sonuçları benim gibi düşünmüyor çünkü.

Sonuçlara göre Kırgın Çiçekler’den sonra ikinci sırada yerini almış İçerde. Çağatay’la Aras Bulut’un hatırınadır diye düşünüyorum gerçi ben; ama ileriki zamanda anlayacağız bakalım.

Çağatay da kötü oynuyor yahu!

Aslanım Aras ! (Aras Bulut İynemli tabii ki.) Ha unutmadan, kızlar da berbattı (böyle yazıyorum mahkemelik olmam inşallah editörüm bilir ne yapacağını gerçi). Damla Colbay ve Bensu Soral şımarıkça, böyle bir ne bileyim pek bir havada kaldı rolleri sanki. (Kısaca kötü ötesi diyoruz buna biz.)

Peki ya Babam ve Ailesi?

Yaaa evet, bir de bu var işte; Babam ve Ailesi. Bir kötü dizi daha yani… Karagül çakması. Bülent İnal’ı zaten sevmem.

Ayça Bingöl’ü severim ama o da hep “Cemile” modunda.

Ceyda Düvenci’den Umutsuz Ev Kadınları’ndan beri hoşlanıyorum. Ama hoşlantım yetmedi diziyi sevebilmeme. Sezon fazlasıyla bizi kanırtan dizi Karagül’e benzerliğiyle de beni pek bir itti kendinden. Dizinin reytingi beni destekledi bu defa (hayret!) 13. olmuş (uğursuz sayı.)

Ama dizide biri var ki harika oynuyor. Herkesin de dikkatini çekti Caner Şahin. Yani “Kadir”. İlk ekran deneyimi Caner Şahin’in. Yolu açık olsun.

 

Yazımı yazarken dizi takip edebilme özelliğimden faydalandım.

Familya’yı izledim. Uğur Yücel, Güven Kıraç olunca tabii izlenir bir iş olmuş Familya. Samimi, sıcak. Karısıyla kavga edip evi terk edip Kaz Dağları’na kaçan bir adamın hikayesi. O adam tabii ki Uğur Yücel. Aklıma geldi, bir Türk yazar da böyle ‘’sigara almaya familyagidiyorum’’ deyip iki sene eve uğramamış. O kavgasız gitmiş gerçi, sıkılmış, çekmiş gitmiş adam. “Vay be!” yapası geliyor insanın bazen (bazen mi?) bu tür atraksiyonlar değil mi?

Sonra da anneleri bir maganda kurşunuyla balkonda ölüveriyor. Dört çocuk öylece kalakalıyor. Yıllar sonra babanın bir yalanla birlikte çocuklarını etrafına toplama hikayesi bakalım nasıl gidecek. Ben gideri var diyorum.

Ve tabii müzik…

Gökçe Kılınçer…Arkadaşlar İyidir’de keşfettim ben(Güneşin kızkardeşi), bilen biliyordur zaten, ben yeni fark ettim kızı. Olsun. Dizilerin iyi yanı da var işte bak. Dinlenecekler listene ekle.

Ve yine dizi evet ama bu defaki yabancı.

Narcos’un ikinci sezonunu ‘’ya bu bölüm son olsun Jale sonraki bölümü izleme kızım’’ diye diye bitirdim. Hüzünlüyüm o yüzden. Takır takır izledim ya tüm ikinci sezonu. Ama olsun Marko Polo var şimdi hayatımda. Listeye ekle bebeğim!

Ve bitirirken…

Muhteşem eğitim sistemimizle eğitilmeyi bekleyen, insan üstü çaba sarf eden tüm çocuklarımıza, başlarına gelebilecek en akıl almaz eleştiri, aşağılama, yok sayılma durumlarına göğüs gerip sabır gösterecek (benim başıma 5 yıl boyunca gelmişti de bunların hepsi) velilere esenlikler dilerim. Allah zihin açıklığı versin. Öptüm hepinizi.

JALE ŞEN/MEDYABEY

https://twitter.com/bittereniyisi

jaleshen@gmail.com

 

 

BENZER HABERLER

YENİ HABERLER

© Copyright 2016 Medyabey. Tüm görsel ve metin kaynak hakları saklıdır. - bilgi@medyabey.com