İBB Şehir Tiyatrolarında gösterime giren “Geç Kalanlar” oyunu tiyatroseverlerin gözdesi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları, Pervin Ünalp’ın yazdığı, Geç Kalanlar adlı oyunu bu hafta seyirciyle buluşturuyor. Nihat Alpteki’nin yönettiği oyun 23 Kasım 2016 Çarşamba günü saat 20.30’da Fatih Reşat Nuri Sahnesi’nde seyirciyle buluştu. Geç Kalanlar, 14-24 Aralık 2016 tarihleri arasında Üsküdar Musahipzade Celal Sahnesi’nde ve 28-30 Aralık 2016 tarihleri arasında ise  Kadıköy Haldun Taner Sahnesi’nde seyirciyle buluşacak.

Geç Kalanlar oyunun konusu;

Yaşadığımız her günü güzel bir güne dönüştürmek varken, “güzel bir gün”ün bize çıkıp gelmesi için öylece oturup bekleriz. Çoğu zaman yaşamak yerine erteleriz. Tüketmenin bencilliğini, paylaşmanın samimiyetine yeğleriz. Oysa ihtiyacımız olan tek şey, biraz farkındalıktır. Geç Kalanlar, sorduklarıyla seyircisine derinlikli bir yüzleşmenin resmini gösteriyor.

Dramaturgisini Özge Ökten’in, sahne-kostüm tasarımını Emra Albayrak Şahin’in, müziğini Deniz Noyan’ın, ışık tasarımını Murat Selçuk’un, efekt tasarımını Metin Küçükyılmaz’ın, video tasarımını Emre Turgaylı’nın fotoğraf çekimini Ahmet Çelikbaş’ın yaptığı oyunda, Defne Gürmen, Elçin Atamgüç, Vildan Gürelman ve Zafer Kırşan rol alıyor.

 

YAZAN: PERVİN ÜNALP

AÜ DTCF Tiyatro Bölümü mezunudur. 31 yıldır Devlet Tiyatroları’nda oyuncu olarak görev yapmaktadır. 50’nin üzerinde oyun ve etkinlikte görev almıştır. Uzun yıllar seslendirme çalışmaları yapmış ve çeşitli dizilerde oyuncu olarak çalışmıştır. TRT’de çocuk programları, radyo skeçleri, özel Tv kanallarına diziler, reklam, çizgi film ve animasyon senaryoları yazmıştır ve yazmaya devam etmektedir.

Devlet Tiyatroları edebi kurulundan geçen 4 oyunundan ‘’Geç Kalanlar’’  ve ‘’Kuaförde Bir Gün’’ seyirciyle buluşmuştur.

‘’Ve Sustu Melek’’ adlı bir de romanı bulunmaktadır.

Öykü Eylül ve Erol Şan adında iki çocuğu vardır.

YÖNETEN:NİHAT ALPTEKİ  

Ardahan’da doğdu. 1992 yılında Tiyatroya başladı. Aynı yıl İstanbul Şehir Tiyatrolarına girdi, kısa bir süre sonra ayrıldı. 1993 yılında İstanbul Büyükçekmece Belediye Tiyatrosu kurucuları arasında yer aldı.  Bu Tiyatroda 1998 yılına kadar Yönetmen, Oyuncu, Eğitmen,   olarak görev aldı, yurt içi ve yurt dışı turneler yaptı, yerel gazetelerde sanat yazıları yazdı.  1993 yılında girdiği A.Ü İ.İ.B.F İşletme bölümünü bırakarak, 2000 yılında Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü kazandı. Yüksek Lisans’ını Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Film-Drama Programı Yönetmenlik Bölümünde ‘Tenesse Williams’ın Söylenmemiş Bir Şey oyununun Dramaturji Dosyası ve Reji Defteri adlı projesi ile tamamladı. 3 yıl boyunca Devlet Tiyatroları Yönetmenlerinden Müge Gürman’dan yönetmenlik dersleri aldı.

1996-1998 yılları arasında Trakya bölgesinde yayın yapan yerel gazetelerde Sanat yazıları yazdı.

2003-2008 yılları arasında Tiyatro… Tiyatro Dergisinde Tiyatro yazıları yazdı.

Kocaeli Üniversitesi Güz. San. Fak. Sahne Sanatları Oyunculuk Ana Sanat Dalı’nda,  İstanbul Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü’nde, Sabancı Üniversitesi Tiyatro Kulübünde, Darülbedayi Atölyesinde, Sadri Alışık Oyunculuk Akademisinde Tiyatro Eğitmenliği yaptı.

Bakhalar oyunu ile Romanya SİBİU festivaline, On İki Öfkeli Adam oyunu ile Kıbrıs Tiyatro Festivaline,  İmparatorluk Kuranlar Yahut Şümürz oyunu ile 20. İKSV İstanbul Tiyatro Festivaline, Edinburgh Fringe Festivaline, Avignon (Off) Festivaline,  Berlin ve Frankfurt Türk Tiyatrosu Festivaline, Makedonya Skupi Festivaline, Kıbrıs Tiyatro Festivaline, Adana, İzmir Tiyatro Festivallerine katıldı.

2014 yılında oyuncu olarak yer aldığı Ben O Değilim, İstanbul Film Festivalinde, Daire Ankara Film Festivalinde En iyi film ödülünü aldı.

Yönettiği Oyunlar:Uzaklar, Hopçik ile Dopçik, Sırık,Obur, Camgöz, KırtKırt ile Cırtcırt, Bir Kadını Öldürmek, Hasır Şapka, Sevgili Doktor, Bir Yeniği, Bulanık Su, Medeniyet Tiyatrosu Bisküvi Adam, Yaşasın Barış, Töre, Geç Kalanlar

Oynadığı Oyunlar:Fındık Kabuğu, Harold ve Moude, Sevgili Doktor, Kanlı Nigar, Çılgın Yenge, Başarımı Karılarıma Borçluyum, Deli, Kaygusuz Abdal, Hamlet, Vişne Bahçesi, Coriolanus, Buluşma Yeri, Nekrasov, Dar Ayakkabıyla Yaşamak, On İki Öfkeli Adam, İmparatorluk Kuranlar Yahut Şümürz.

 

Gitmek için erken davranan ANNE’me

AFFETMEK İYİLEŞTİRİR!… TİYATRO İYİLEŞTİRİR!…

İnsan hayatının gelişimine baktığımda değişmeyen  tek şeyin insan ilişkileri olduğunu  görüyorum ve ürperiyorum… İletişim biçimleri ve araçları değişmiş, ama insan ilişkilerinde ki zaaflar değişmemiş…  İnsan Kıskanmaya, bencil olmaya, karşısındakini olduğu gibi  kabul etmemeye, yaşadığı anın kıymetini bilmemeye devam etmiş. Söz konusu zaafları hayatında yaşamış ve  bunların ortaya çıkardığı pişmanlık ve üzüntüyü fazlasıyla deneyimlemiş  bir ’’ İnsan’’ olarak ne kadar büyük bir yanlışın içinde olduğumuzu kişisel olarak ‘’algılama’’ sürecindeyim…  Geç kaldığım bir çok şey var, ‘’Pişmanlık’’ duysam da   hayatımın değerli olduğunu  şimdi çok daha iyi anlıyorum…

Affetmek iyileştirir!

Adları olmayan üç kadın ve  bir erkek, bir  gece ve o gecenin sabahında aynı mekanda buluşurlar…  Sorular ve yanıtlar;   hepsinin toplamı bir hayat… Konuşuldukça açılan , kabul ettikçe kapanan yaralar… Ve yaşadığımız ama sakladığımız,  gördüğümüz ama farkında olmadığımız her şeyi  yüzümüze  çarpan Tiyatro…

Tiyatro iyileştirir!

‘’Geç Kalanlar’’, 1992 yılında çok kısa bir süre provalara katıldıktan sonra ayrılmak zorunda kaldığım  102 yıllık koca çınar Şehir Tiyatrolarında 25 yıl sonra  yönettiğim ilk yetişkin oyunu … Bu metinle buluşmamı sağlayan Berlin’deki  tiyatrocu dostum Sevgili Ufuk Güldü’ye   şükranlarımı sunuyorum.    Oyunumuzun yazarı Sayın Pervin Ünalp’a teşekkür ediyorum.  Oyundaki her anı yeniden samimiyetle ele alışımız ve önerileri  ışık oldu bana … Bu oyunla hepimizin  yaralarını anlatma sürecini paylaştığım oyuncular; Şehir Tiyatroları’nda 55. Yılını kutlayan Sayın Vildan Gürelman, Kendi kuşağının güçlü oyuncuları Elçin Atamgüç, Zafer Kırşan ve Defne Gürmen.  Yazardan aldığım ışığı, önerileriyle daha da parlatan Sevgili Arkadaşım, Dramaturgum Özge Ökten, Samimiyetle tasarımlarını paylaşan Emra Albayrak Şahin, Deniz Noyan,  Murat Selçuk… Ve çalışma sürecinde gece gündüz bana destek olan, zihnimi açan sorularıyla yol gösteren reji masası ekibi Hazal Uprak, Pelin Abay, Seda Çavdar, Direnç Dedeoğlu kardeşlerime, günlerce uğraşarak Afişimizi Tasarlayan Ayça Avcı, sahneden önce fuayede  oyunun ruhunu size yansıtan  Fotoğraf Sanatçımız Ahmet Çelikbaş’a sonsuz minnettarlığımı sunuyorum… İyi ki varsınız!

YAŞASIN HAYAT! YAŞASIN TİYATRO!

 

BENİ YAVAŞLAT

Aklımı sakinleştirerek kalbimi dinlendir…

Zamanın sonsuzluğunu göstererek bu telaşlı hızımı dengele…

Günün karmaşası içinde bana sonsuza kadar yaşayacak tepelerin sükunetini ver.

Sinirlerim ve kaslarımdaki gerginliği, belleğimde yaşayan akarsuların melodisiyle yıka, götür.

Uykunun o büyüleyici ve iyileştirici gücünü duymama yardımcı ol…

Anlık zevkleri yaşayabilme sanatını öğret; bir çiçeğe bakmak için yavaşlamayı, güzel bir köpek ya da kediyi okşamak için durmayı, güzel bir kitaptan birkaç satır okumayı, balık avlayabilmeyi, hülyalara dalabilmeyi öğret…

Her gün bana kaplumbağa ve tavşanın masalını hatırlat. hatırlat ki, yarısı her zaman hızlı koşanın bitirmediğini, yasamda hızı arttırmaktan çok daha önemli şeyler olduğunu bileyim…

Heybetli meşe ağacının dallarından yukarıya doğru bakmamı sağla. Bakıp göreyim ki, onun böyle güçlü ve büyük olması yavaş ve iyi büyümesine bağlıdır…

Beni yavaşlat  ve köklerimi yaşam toprağının kalıcı değerlerine doğru göndermeme yardim et.  Yardim et ki, kaderimin yıldızlarına doğru daha olgun ve daha sağlıklı olarak yükseleyim.

Ve hepsinden önemlisi…

Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için CESARET,

Değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için SABIR,

İkisi arasındaki farkı bilmek için AKIL ver…….

(Milattan 2000 yıl önce HİTİTLER’ e ait kalıntılar içerisinde bulunan bir duvar yazısına aittir.)

 

 

 

 

 

 

 

 

BENZER HABERLER

YENİ HABERLER

© Copyright 2017 Medyabey. Tüm görsel ve metin kaynak hakları saklıdır. - bilgi@medyabey.com