Ciner Holding’ten Özlem Gürses’e 500 bin TL’lik dava şoku

Ciner Holding, Sözcü yazarı Özlem Gürses’e Kanal 1 TV hakkında yazdığı yazıdan dolayı 500 bin liralık dava açtığını duyurdu. Özlem Gürses Sözcü’de kaleme aldığı yazısında FETÖ ile PKK’nın bağlarının 2008’e kadar gittiğini kaydetmişti. Sözcü’de yazan Gürses, Ciner Holding’in kurduğu Kanal 1 TV’nin Taraf ve Cihan Haber Ajansı’na dokunan haberlerinden dolayı kapatıldığını iddia etmiş, “Ciner Medya Grubu’nda bu talimatı medya yöneticisi olarak kim uyguladı? O kişi hâlâ o grupta çalışıyor mu?” sorularını sorarak dikkat çekmişti.

Ciner Holdingin hukuk müşavirliğinden yapılan açıklamada “İftira ile yargı önünde hesaplaşacağız” ifadesi kullanıldı.

Ciner Holding’ten yapılan açıklama şöyle:
21.08.2016 tarihli Sözcü Gazetesi’nde, şirketimizle ilgili acınacak derecede gülünç, maskaralık derecesinde saçma ve sadece yazı sahibinin karakter seviyesini ortaya koymaktan başka bir mahiyeti bulunmayan iftira niteliğindeki yazıyla ilgili olarak; yazı sahibi aleyhine 500 bin TL manevi tazminat istemiyle dava açılmıştır. Söz konusu müfteriyle yargı önünde hesaplaşılacaktır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur,
CİNER Yayın Holding Hukuk Müşavirliği

ÖZLEM GÜRSES NE YAZMIŞTI?
Özlem Gürses “2008 yılında Habertürk Taksim binasının 11. Katında hayatımın en kritik kariyer teklifini aldım. Ciner Grubu, ATV’yi kaybettikten sonra bir ana akım kanalı kurmuş, Kanal 1 TV projesi böylece hayata geçmişti. Bana önerilen, Kanal 1 Ana Haber’in Anchor’u olmamdı. Her gece ekrana çıkacak, ayrıca haberin editörlüğünü yapacaktım” dedi.
“Emeklerimiz karşılığını buldu, yaptığımız habercilik büyük ilgi gördü, ilk 100 listesinde 92. sırada aldığımız bülteni, 9. sıraya yükselttik” diyen Özlem Güres, “Ama medyada hiçbir başarının cezasız kalmadığı yıllardı, değil ödüllendirilmek, 8 ayın sonunda sadece haber merkezi değil, kanal kapatıldı!” diye yazdı.

TARAF’IN OYUNUNU ORTAYA ÇIKARMIŞTIK
Özlem Gürses kanalın kapanması öncesinde yaptıkları dikkat çekici haberleri şöyle anlattı:
“Ekim 2008 tarihinde Aktütün Karakolu Saldırısı yaşanmış, 15 askerimizi kaybetmiştik. Taraf Gazetesi her zamanki ‘rezil’ manşetlerini atıyor, bu saldırının Genelkurmay tarafından önceden bilindiğini, hiçbir önlem alınmadığını yazıyordu. Taraf’ın manşetinde yayınladığı ve Aktütün olduğunu iddia ettiği haritalar dikkatimizi çekti. Murat İde’nin habercilik sezgisiyle, arkadaşlarımız aslında çok basit bir şey yaptılar, fotoğraflarda Taraf’ın kapatmayı unuttuğu koordinatları Google Earth’e koydular! Çıkan sonuç gündeme bomba gibi düştü! Fotoğraflar Aktütün’den değil, Kandil Dağı ve Kuzey Irak’tandı. Haberi tüm ayrıntıları ile yayınladık. Ortalık karıştı. Önce GK Başkanı İlker Başbuğ bu haberleri de referans göstererek bir basın toplantısı düzenledi, ardından Başbakan Erdoğan, İlker Başbuğ’u destekledi.”

“FETÖ – PKK İŞBİRLİĞİNİ NASIL DA ÇÖZÜVERMİŞİZ”
“Tek haberimiz bu da değildi. Aynı tarihlerde Cihan Haber Ajansı ( bugün artık yok bu ajans ) bir köylünün ‘saldırı önceden biliniyordu’ kasetini yayınladı” diyen Özlem Gürses o olayı ise şöyle anlattı:
“Kulaklıkla dinlediğimizde arkadan bir sesin köylüye ‘sufle verdiği’ duyuluyordu. Kamera salladığında ise arkada bulunan adamın kalaşnikofu görüntüye giriyordu! Bunu da kapsamlı bir haber yaptık, Taraf’ın ve CHA’nın dezenformasyon yaptığını anlattık. İpimiz de böylece çekildi! Kanal 1 Haber’deki, bir grup dikkatli ve vicdanlı gazetecinin bulduğu bu haberler meğer ne büyük bir kumpasın ipuçlarıymış! Meğer biz kimlerin ocağına çomak sokmuşuz! FETÖ – PKK işbirliğini nasıl da çözüvermişiz… Şimdi soruyorum: O tarihte haber merkezimizi elimizden kim aldı? Kanal 1 Ana Haber kapansın talimatını kim verdi? Ve Ciner Medya Grubu’nda bu talimatı medya yöneticisi olarak kim uyguladı? O kişi hâlâ o grupta çalışıyor mu?”

BENZER HABERLER

YENİ HABERLER

© Copyright 2016 Medyabey. Tüm görsel ve metin kaynak hakları saklıdır. - bilgi@medyabey.com